23 czerwca 2012

Ciasteczka owsiano-porzeczkowe

Musiałam zrobić kolejną porcję ciastek, bo moje dziecko je uwielbia:) 
Tym razem z kwaśnymi czerwonymi porzeczkami.


  • 2 szklanki zmielonych płatków owsianych górskich 
  • pół szklanki czerwonych porzeczek/ lub posiekanych drobno kwaśnych jabłek
  • 2 jajka
  • 4 łyżki oleju
  • 6-8 łyżek miodu/ cukru
  • 5 łyżek mleka w proszku
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 3 łyżki zmielonego siemienia lnianego 
  • 1/2 szklanki mleka/wody

Wszystkie składniki dokładnie i długo wymieszać w mikserze (jak za gęste dodać jeszcze trochę wody). Dodać porzeczki i delikatnie wymieszać. Kłaść łyżką na na papierze do pieczenia, piec 30 min. w 160'C do lekkiego zarumienienia. Wychodzi ok.40 sztuk małych miękkich ciasteczek. Można też dłużej trzymać w piekarniku i przypiec, jeśli ktoś woli twardsze ciastka.
Można próbować z innymi owocami, najlepiej kwaśnymi, które przełamują delikatny smak płatków owsianych. Do drugiej części ciasta dodałam posiekane drobno kwaśne jabłka i ciastka wyszły równie dobre

Przepis bierze udział w akcji 

Z dziećmi i dla dzieci

2 komentarze:

  1. witam-czy mogę dodać porzeczki zamrożone? rysiaa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bym je najpierw rozmroziła na sicie. Zamrożone porzeczki podczas pieczenia puszczą sporo wody i soku.

      Usuń

** Dziękuję za odwiedziny i każdy Twój komentarz :).

** Jeśli przygotujesz coś z mojego przepisu, zachęcam do zostawienia komentarza. Jeśli masz zdjęcie, chętnie zamieszczę je w galerii na FB i IG (wyślij e-mail lub wiadomość na FB czy IG).